Behandling af data

Vores behandling af persondata sker i overensstemmelse med gældende lovgivning om personoplysninger, herunder data­beskyttelsesloven.

I overensstemmelse med den gældende GDPR persondataforordning indsamler og bruger LULU Copenhagen de data vores kunder efterlader og afgiver når de besøger vores hjemmeside.

Personoplysninger er enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det vil sige, at det er alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte kan knytte sig til en person.

Ved køb på hjemmesiden vil vi eksempelvis indsamle personlige oplysninger såsom navn, e-mail og adresse. Derudover vil vi gemme informationer om din navigation på hjemmesiden samt informationer om dit køb.

Personlige oplysninger benyttes eksempelvis ved følgende tilfælde:

• Kundeservice.

• Håndtering af din online ordre.

• Korrespondancer mellem kunden og LULU Copenhagen.

• Hvis du er tilmeldt eller tilmelder dig vores nyhedsbrev.

• Din købshistorik på hjemmesiden.

• Til analyse og forbedring af vores ydelser.

• Til markedsføring af vores produkter og mærke.

Vi sletter dine personlige data, når de ikke længere skal bruges til behandling af en ordre og/eller håndtering af en eller flere af ovenstående punkter. Dog kan oplysningerne opbevares i længere tid i anonymiseret form.

For at kunne håndtere din online og/eller fysiske ordre, videregives dele af dine personoplysninger til brug for håndtering af varen, lagerføring og håndtering af varen samt levering til det anvendte fragtfirma samt vores betalingspartnere. Vi deler også digitale cookies og dele af dine data til tredjeparts selskaber såsom email services og reklamenetværk, men kun i relation til LULU Copenhagen.

Vi behandler og gemmer dine data på tredjeparts services såsom hostingfirmaer, men disse firmaer har ikke adgang og ret til at bruge dine data til services der ikke er relateret til LULU Copenhagen.

Du kan læser mere om vores brug af cookies på siden Cookie Politik her.

Tredjelande Og Tredjepartsleverandører

Dine personoplysninger behandles hos os. Vi gør dog også brug af leverandører, som er både selvstændigt dataansvarlige og databehandlere. Ingen kan jo klare sig selv.

Vi har pligt til at oplyse dig, som vi behandler personoplysninger på vegne af, om at data kan blive overført til tredjelande. Google er vores databehandler når vi sender mails til vores kunder og samarbejdspartnere. Shopify anvender vi som webshop løsning og som opsamler af dine data. Desuden benytter vi os af MailChimp til at formidle online nyhedsbreve. Disse firmaer har alle hjemme i USA, og dermed er dine data også opbevaret der.

USA er et tredjeland, og der er særlige krav til at “overføre” personoplysninger til tredjelande. EU tillader dog, at vi indgår aftaler og anvender partnere i USA når disse har tilsluttet sig en aftale der kaldes Privacy Shield. Det har disse virksomheder.

Andre leverandører der behandler dine data er one.com som hoster både email henvendelser og website, Quickpay som håndterer alle betalinger inkl. PayPal, Visa, Mastercard, MobilePay m.fl. samt Clearhouse som er vores online indløsningsaftaler.

Vi, LULU Copenhagen, administrerer dine data og bruger de ovennævnte services som tredjepartsleverandører og vi deler, forærer eller sælger ikke dine data til dem eller andre med øje for brug til andre formål end LULU Copenhagens primære kerneydelse.

Behandlingssikkerhed

Vi behandler dine personoplysninger ifølge databeskyttelseslovgivningen, samt lovgivning på virksomhedens forretningsområde.

Det er afgørende for os, at passe godt på vores kunders oplysninger. Derfor har vi implementeret tekniske og organisatoriske foranstaltninger, så vi kan efterleve vores dataansvar.

Tekniske Og Organisatoriske Foranstaltninger

Mennesker begår fejl, og derfor uddanner vi alle medarbejdere i vores retningslinjer for god databehandlingsskik for at mindske antallet af fejl, og for at skabe løbende forbedringer i vores databehandling.

Vi har indført adgangsbegrænsninger, så medarbejdere kun har adgang til personoplysninger, hvis dette er relevant for deres arbejdsfunktion.

For at sikre vores data, så fornyer vi vores adgangskoder jævnligt, opdaterer vores systemer, og så holder vi os løbende ajour med IT-udviklingen, så vi kan sikre os mod sårbare IT-systemer og aktuelle IT-trusler.

Dine Rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Ret Til At Se Oplysninger (Indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig.

Du kan til enhver tid få indblik i hvilke data vi gemmer om dig ved at udfylde email formularen på "Mine Personlige Data" siden her.

Ret Til Berigtigelse (Rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Når du har udfyldt formularen på siden “Mine Personlige Data”, vil du modtage et link i din indbakke hvor du kan se de data vi har om dig. Du kan også sende en anmodning om at vi retter i dine data hvis de er forkerte. Og så kan du anmode om at få slettet de data vi har om dig, men vær opmærksom på at vi ikke kan slette dine data før dine produkters garanti periode udløber.

Cookies

Du kan læse hele vores Cookie Politik her.

Dine Betalingsoplysninger

Ifølge gældende dansk lov trækker vi først beløbet fra din konto når ordren er afsendt fra vores lager. Vi gemmer ikke dine betalingsinformationer og de behandles af vores tredjepartsleverandører som en aftale imellem dem og din betalingsudbyder.